سنگ هاي متولدين هر ماه چيست | سنگ شانس براي هر ماه کدام است

هر يک از سنگ هاي موجود در طبيعت خاصيتي ويژه و منحصر به فرد دارد. انرژي از امواج کيهاني عبور مي‌کند و به واسطه سنگ هايي که بر گردن آويخته‌ايد يا به نحوي با بدن شما در تماس قرار گرفته‌اند به شما منتقل مي‌شود.  هر سنگ با متولد ماه خاصي ارتباط بيشتر و بهتري برقرار مي‌کند. براي متولدين هرماه، علاوه بر سنگ مخصوص خودش، ممکن است چندين سنگ ديگر هم مفيد باشد.
همانطور که مي‌دانيد، سنگ‌هاي معدني از دل طبيعت استخراج شده و هر کدام با توجه به ساختار خود، خواصي داشته و انرژي‌هايي را از خود ساطع مي‌کنند.
موضوع انرژي سنگ‌هاي معدني در کتب مختلف سنگ‌درماني مورد بحث قرار گرفته و تاييد شده است.
در علم سنگ‌درماني از انرژي‌هاي مختلف اين سنگ‌ها براي درمان بيماري‌هاي مختلف بهره گرفته مي‌شود.
در روايات و احاديث مذهبي نيز به خواص سنگ‌ها اشاره شده و براي شرايط و حالات مختلف ، سنگ‌هاي گوناگوني از جانب پيامبر اکرم (ص) و معصومين (ع) معرفي شده‌اند.
توجه داشته باشيد استفاده از چند سنگ معدني بصورت همزمان ايرادي نداشته و مي‌توانيد بنابر سليقه‌ي شخصي خود از سنگ‌هاي مختلف بهره ببريد.
همچنين در برخي شرايط ممکن است استفاده از برخي سنگ‌ها مناسب نباشد. دقيقا مانند يک داروي پزشکي که در هر شرايطي مناسب استفاده نيست.
مثلا در بعضي از کتب علم سنگ‌درماني آمده : با توجه به انرژي‌هاي مغناطيسي بالاي سنگ حديد، بهتر است که خانم‌هاي باردار از حديد استفاده نکنند.
در طالع بيني ماه‌هاي تولد، ذکر شده که براي ماه‌هاي مختلف سنگ‌هاي گوناگون سودمند هستند.
البته همانطور که از اسم آن پيداست (طالع بيني) يک سري نکات و مفاهيمي است که در هيچ سند علمي، قابل بحث نيست و صرفا نکاتي هستند که در طول تاريخ، دهان به دهان گشته و به ما منتقل شده‌اند.
در پايان، صراحتا اعلام مي‌کنيم صرف اينکه شما متولد ماه خاصي باشيد ، دليل بر مضر بودن يک سنگ براي شما نيست و در واقع سنگ‌هاي معدني اصيل صرفا بر اساس ماه تولد شخص به وي آسيب نمي‌رسانند.
شما هم به مانند ديگران مي‌توانيد با توجه به شرايط خود از هر نوع سنگ معدني و اصيل که مي‌پسنديد استفاده نموده و از خواص بي‌شمار آنها بهره‌مند شويد.


فروردين: الماس، يکي از گرانبهاترين و زيباترين سنگ هاي موجود در طبيعت با متولدين فروردين ارتباط بيشتري برقرار مي‌کند. علاوه بر آن کارايي و قدرت سنگهاي ديگر را هم افزايش مي‌دهد. متولد هر ماهي هستيد و از هر سنگي استفاده مي‌کنيد افزودن الماس به گردن بند خود را از ياد نبريد تا قدرت سنگ ماهتان چند برابر شود

ارديبهشت:
سنگ متولدين اين ماه زمرد است.زمرد از زمانهاي بسيار دور براي سنگ درماني به کار مي رفته است.يکي از مهمترين خواص اين سنگ اين است که روح و جسم را با هم متعادل ميکند.اين سنگ بر روي تيروئد و تصلب شرائين اثر ميگذارد و در مورد بيماراني که پارکينسون دارند و يا به صرع مبتلا هستند روند درمان را بهبود مي بخشد.زمرد فشار خون و بيماري قلبي را نيز کنترل ميکند.
در زمان گذشته براي درمان بچه هاي کوچک زماني که به تب مبتلا ميشدند مورد استفاده قرار مي گرفته است.اين سنگ ادراکات شهودي را افزايش مي دهد و در ايجاد نبوغ تا ثير دارد.کساني که مديتيشن و يا يوگا کار ميکنند اعتقاد دارند وقتي که زمرد به همراه دارند زودتر به تمرکز مي رسند.


متولدين خرداد ماه

سنگ ماه تولد اختصاصي متولدين خرداد ماه مرواريد است. به مرواريد، داروي جادويي نيز مي گويند. اين سنگ روي اعصاب و کليه عضلات اثر مثبت مي گذارد و بيماريهاي ناشي از کمبود کلسيم را برطرف مي کند. مرواريد نيروي حيات را افزايش مي دهد و ضد اضطراب عمل مي کند. علاوه بر آن همراه داشتن مرواريد باعث ميشود قوه ابتکار شما بهتر عمل کند و خلاقيتتان افزايش يابد.


سنگ ماه متولد تير : ياقوت قرمز

سنگ‌ متولدين‌ تيرماه‌ ، ياقوت‌ قرمز(RUBY) است. رنگ‌ قرمز ياقوت‌ سمبل‌ عشق، ميهن ‌پرستي‌ و خشم‌، و رنگ‌ مورد علاقه‌ كودكانِ پرخاشگر است. اين‌ سنگ‌ در اروپا در اواخر قرون‌ وسطي ، سنگ‌ مورد علاقه‌ كشيشان‌ بود؛ آن‌ را روي‌ انگشتر مي ‌گذاشتند و مي‌ گفتند از بهشت‌ آمده‌ است. «ياقوت» بين‌ سنگ‌هاي‌ قرمز بيشترين‌ خواهان‌ را دارد و با ارزش‌ ترين‌ است. پس‌ از الماس، ياقوت‌ قرمز سخت‌ ترين‌ كاني‌ محسوب‌ مي‌شود و در سايزهاي‌ بالاتر از پنج‌ قيراط ، از الماس‌ با ارزش‌ تر است. در ميان‌ جواهرات‌ به‌ «سلطان‌ سنگ‌ها» شهرت‌ دارد.

مرداد

پريدوت و اونيکس سنگهاي متولدين مرداد ماه هستند. اونيکس سنگي شبيه عقيق است که به رنگ سياه يافت مي شود . اين سنگ براي درمان اعتياد مورد مصرف قرار مي گيرد. به نظر مي رسد از آنجا که اونيکس اعتماد به نفس و دلگرمي را افزايش مي دهد، از گرايش افراد به سوي اعتياد مي کاهد. اونيکس روي سياهرگ ها و مفاصل بخصوص در افرادي که دچار نقرس هستند اثر مثبت مي گذارد و از لحاظ رواني موجب ازدياد هماهنگي روحي انسان مي شود.

شهريور

ياقوت کبود، سنگ مخصوص متولدين شهريور ماه است. اين سنگ داراي خاصيت شفابخشي است و روي سلولهاي پوست، مو و ناخن اثر مي گذارد. ياقوت کبود از ريزش مو جلوگيري مي کند و سيستم عصبي را بهبودي مي بخشد. اين سنگ درد را کاهش مي دهد و براي بيماري هاي مزمني مثل روماتيسم و نقرس اثر مثبت دارد. علاوه بر آن براي درمان سرگيجه و جلوگيري از خونريزي زخمها به کار مي رود.


مهر

متولدين مهر ماه مي توانند از سنگهاي مونستون و اوپال استفاده کنند. مونستون داراي چندين رنگ است. سفيد مايل به آبي، مايل به سبز و مايل به صورتي آن در طبيعت يافت ميشود. مونستون سنگي است که روي اختلالات هورموني تاثير مثبتي دارد، بخصوص شير مادران را افزايش مي دهد. اين سنگ روي تيروئيد هم اثر مثبت دارد و باعث مي شود موانع احساسي شخص از بين برود. اوپال از خانواده ي عقيق و سنگي است که در کشور استراليا به دست مي آيد. اين سنگ روي التهابات روده و معده موثر است و بر جريان خون تاثير مي گذارد . از اين سنگ به عنوان طلسم خوشبختي نيز ياد شده است. در گذشته مرسوم بوده که از اشخاص مبتلا به افسردگي، درخواست مي کردند به اوپال سياه نگاه کنند، چون اعتقاد داشتند اين کار افسردگي آنها را از بين مي برد.