سنگ اوپال و خواص آن چیست؟

 اوپال opal :

اوپال یک سنگ جواهر نادر و بسیار کمیاب است و متأسفانه به همان اندازه که کمیاب است، به همان اندازه شکننده نیز هست. این سنگ نادر از قیمت بالایی نیز برخوردار است. از انواع این سنگ گرانبها می توان به اوپال آتشین، اوپال مکزیکی، اوپال پرو و اوپال کنیاک اشاره کرد.

برخی از افراد بومی در رابطه با اوپال عقایدی دارند، آن ها معتقدند که نیرویی توسط رنگین کمان در سراسر جهان منتشر می شود که این نیرو تأثیر زیادی در تریج صلح و پویایی زمین دارد. آنها همچنین اعتقاد دارند که همه رنگ های رنگین کمان و آثار آن در میان سنگ ها باقی مانده است و در هنگام درخشش این سنگ ها نیروی بی نظیری در محیط پراکنده می شود، یکی از این سنگ ها همان سنگ اوپال است.

هسته اوپال معمولا دارای رنگ های متفاوتی است و در تأثیر نور، جاذبه بسیار زیادی را فراهم می آورد و به همین دلیل است که سنگ اوپال که به عنوان سنگ ملی استرالیا است؛ کاربرد زیادی در ساخت جواهرات دارد.

اوپال شبیه سازی شده نیز وجود دارد که توسط انسان تولید می شوند، این نوع اوپال توسط سیلیکا و در آزمایشگاه ها تهیه می شود و شباهت بسیار زیادی به اوپال طبیعی و گران قیمت دارد. نتایج حاصل از ماده تولید شده در آزمایشگاه ها یک ساختار مشابه و کاملا متعادلی از اوپال طبیعی است؛ تنها با این تفاوت که اوپال تهیه شده در آزمایشگاه از دوام بیشتری نسبت به اوپال طبیعی برخوردار است. به همین دلیل اوپال شبیه سازی شده در آزمایشگاه ها نسبت به تغییرات دما، رطوبت و گرما آسیب پذیری کم تری دارد.

در هنگام خرید یک گردنبند اوپال، نکته مهمی که در گردنبند ساخته شده توسط سنگ جواهر اوپال باید به آن توجه داشت شامل کیفیت این جواهر است و باید دقت شود که کیفیت این سنگ قیمتی در حین جواهرسازی حفظ شده باشد.

سنگ اوپال را می توان به عنوان دانه های ریزی در گردنبند مورد استفاده قرار داد و یا یک قطعه بزرگ از سنگ اوپال در مرکز زیورآلات و همراه با سنگ های قیمتی دیگر را در تزیین گردنبند به کار برد.

یکی از ویژگی های اوپال شکننده بودن آن است که آن را در معرض ابتلا به ترک و خشکی قرار می دهد. به همین دلیل در مراقبت از این سنگ قیمتی همواره باید این نکته را در نظر داشته باشید که رطوبت کافی را برای این سنگ فراهم نمایید تا به این صورت از خشکی و ترک بر داشتن آن جلوگیری به عمل آورید.

برای این کار می توانید جواهر اوپال خود را در میان پارچه ای نرم و لطیف قرار دهید و در حالت ایده آل برای مراقبت و نگه داری از این سنگ قیمتی می توانید آن را در درون یک کیسه و یا پارچه ای مرطوب قرار دهید و از این طریق رطوبت آن را همراه حفظ کنید و از خشک شدن آن جلوگیری به عمل آورید.

تکه های کوچک سیلیس درون سنگ جواهر اوپال زیبایی خاصی به آن می بخشد و زمانی که در مجاورت نور قرار می گیرد جذابیت شگفت انگیزی را ایجاد می کند و در واقع بسیار مسحورکننده و زیباست.

آویز اوپال یکی دیگر از جواهرات بسیار ارزشمند ساخته شده توسط این سنگ گرانبها است که می توانید از آویز سنگ جواهر اوپال برای تزیین لباس های رسمی و به خصوص لباس های مجلسی و گرانبهای خود استفاده کنید. در واقع استفاده از سنگ جواهر اوپال یکی از بی نظیر ترین و منحصربفردترین تزییناتی است که شما می توانید از آن برای تزیین لباس های مجلسی خود به کار ببرید؛ زیرا کمتر کسی است که این ایده ناب را در ذهن داشته باشد.

خواص سنگ اوپال :

-رفع سستی و بی حالی

-موثر در اختلالات هورمونی

-اثر مثبت آن روی تیروئید ثابت شده است

-تقویت قلب و جریان خون

-برای ازدیاد گلبول قرمز خون مفید است و به علاوه برای سرطان خون از آن استفاده می شود.

-اوپال سفید چشمها را بر زندگی و افکار درونی باز می کند و باعث تقویت صفت های خوب در ما می شود

-متعادل ساز انرژی تمام چاکراها