خواص سنگ چشم ببر | سنگ چشم ببر براي متولدين چه ماهي است

تاريخچه سنگ چشم ببر

تاريخچه ي دقيق اين سنگ کاملا مشخص نيست، اما تا جايي که در اسناد تاريخي مي توان آن را جستجو کرد، براي جوامع مختلف اين سنگ مرموز نماد هوش و ذکاوت،احترام، شجاعت و استفاده ي درست از قدرت بوده است.  شايد به همين سبب است که آن را سنگ ببر نام گذاري کرده اند.سربازان رومي نيز همواره اين سنگ را در نبرد هاي خود به همراه داشته و حتي از آن براي ترساندن دشمنان خود استفاده مي کردند. عده اي ديگر معتقد بودند که هر کس چنين سنگي را همراه خود داشته باشد مي تواند از درون ديوار و يا در بسته نيز همه چيز را به خوبي ببيند. مصريان باستان از اين سنگ به جاي چشم برخي از مجسمه هاي خاص خود استفاده مي کردند، چرا که معتقد بودند اين سنگ نماد بصيرت دروني و سنگي الهي است.

چشم ببر توده اى از كوارتز قهوه اى طلايى است كه به شكل راه راه با رسوبات رشته اى آهن خرمايى رنگ است و در برابر اسيد ها بسيارحساس است.
سنگ چشم ببر فعال كننده مراكز حركتى در بدن از جمله استخوان و مفاصل ميباشد و باعث تقويت آنها ميشود.
رنگ قهوه اى طلايي چشم ببر باعث گرم نگه داشتن بدن و بيش از هر چيز مجراهاى تنفسى ميشود.
چشم ببر داراى اثر تسكين بخش در تنگى نفس و آسم دارد.
اين سنگ ايجاد گرما و آرامش ميكند و افكار ما را براى مداواى ذات درونمان تحريك ميكند.
سنگ چشم ببر به كسانى كه داراى مشكلات امور مالى هستند كمك با ارزشى ميكند.

چشم شاهين

چشم شاهين نوع ديگري از چشم ببر است با اين تفاوت که کاني کروسيدوليت با کوارتز قبل از آنکه تبديل به اکسيد آهن شود، جايگزين شده است. به همين جهت اين سنگ رگه هاي آبي خاکستري و يا سبز را از خود به نمايش مي گذارد.
مهم ترين معدن چشم ببر در آفريقاي جنوبي است.

طريقه نگهداري
مانند تمامي سنگ هاي قيمتي، چشم ببر بايد از خراش و ضربه با شي تيز محفاظت شود. همچنين اين سنگ را در معرض تغييرات زياد درجه ي دما  قرار ندهيد.

اثرات سنگ چشم ببر بر روح و روان انسان چگونه است

چشم ببر ايجاد آرامش مي كند و افكار ما را براي مداواي ذات درونمان تحريك مي كند.
اين سنگ به كساني كه داراي مشكلات امور مالي هستند كمک با ارزشي مي‌كند.
اين سنگ انرزي بالايي دارد بنابراين باعث گرم ماندن بدن مي شود
همچنين اراده را تقويت کرده و اعتماد به نفس را در فرد افزايش مي دهد.
تمامي سنگ‌هايي که با نام “چشم” خوانده مي‌شوند به معني “نگهبان “مي‌باشند.
چشم ببر سنگي با هيبت بوده و زيبايي و قدرت را به صاحبش هديه مي‌دهد.
دستبند چشم ببر يکي از زيباترين زيور الاتي مي‌باشد که ميتوان با از سنگ مذکور داشت
تا هم زيبايي و هم اثرات اين سنگ را در کنار هم داشته و سايرين از ديدن اين دستبند
در دستان شما زيبا لذت ببرند.
ايجاد تعادل و تنظيم چاکراي دوم و سوم
چشم ببر براي افزايش ثروت و زنده دلي استفاده مي شود، شجاعت را تقويت کرده، هيجان جنسي و قواي جسماني بهمراه داشته و اجازه مي دهد که اين ويژگيها با ذهني روشن و ديدگاهي مثبت متعادل شود.
بعنوان سنگ قدرت در جذب پول، ثروت و شانس شهرت فراواني دارد اما قدرتهاي معنوي نيز دارد.
حرکت نور در سطح آن باعث شده سنگ فوق العاده اي براي رؤيت پنداره و پيشگويي باشد.
از روزگاران قديم به عنوان محافظ محسوب شده و سربازان رومي هنگام جنگ آنرا به همراه خود داشتند و بخصوص براي مقابله با جادوي سياه مفيد است. همچنين براي درک حقيقت در هر موقعيتي استفاده مي شود.

  • درمان اختلالات چشمي يکي از کاربردهاي رايج چشم ببر است.
  • چشم ببر سرعت فعاليت چاکراي سوم را کاسته و از هدر رفت انرژي جلوگيري مي کند. به طور کلي چشم ببر متعادل کننده عواطف است که لجاجت را نرم کرده و ديدي روشن به فرد مي دهد.
  • با تخليه انرژي و ايجاد تمرکز، ارتباط با اراده و قدرت شخصي را تقويت مي کند.


سنگ چشم ببر براي کدام برج‌ها (ماه‌ها) مي‌باشد

چشم ببر مختص متولدين با نشان‌هاي جوزا (خرداد ماه)، سنبله (شهريور) و شير يا اسد (مرداد) است.اين بدان معنا است که تماس اين سنگ با بدن افرادي که زاده ماه هاي خرداد، شهريور و مرداد هستند، سازگاري بيشتري داشته و موجب افزايش انرژي آن ها مي شود. اما جالب است بدانيد در ميان ماه هاي نام برده، خواص سنگ چشم ببر، بيش تر شامل حال متولدين مرداد مي شود. زيرا سنگ چشم ببر متعلق به چاکراي خورشيدي بوده و اين در حالي است که سياره متولدين ماه مرداد خورشيد مي باشد.

انسان هاي متولد خرداد،بسيار پرتحرك هستند و ركود و بي تحركي براي آنها،غير ممكن است.بدون وقفه،به هر طرف حركت مي كنند و اگر در جايي بنشينند،مغزشان به سرعت كار مي كند.افكار و نقشه هاي مختلفي دارند و هيچ كسي پيدا نمي شود كه مانند او به سرعت طرح و نقشه كشيده و اقدام به كار مي كند.اما اين طرح ها بايد سريعآ خسته مي شود.واگر مجبور به انجام دادن كاري يكنواخت باشد،كسل و غمگين مي شود و هوش و ذكاوت محدود شده،طور ديگري جلوه كرده و باعث پرحرفي و وراجي شده و شخصي با حرف هاي بيهوده و غيبت وقت خود را پر مي كند.متولد ماه سنبله ،در روابط، علاقه زيادي به بقيه نشان مي دهند و تلاش مي کنند رازهاي آن ها را کشف کنند، اما اين کار را فقط از سر کنجکاوي انجام مي دهند. متولدين برج سنبله، اغلب ساکت اند، احساسات خود را نشان نمي دهند و اشتياق و علاقه شديدي ندارند که اين گاهي مي تواند اثرات منفي بر ديگران بگذارد. متولدين ماه اسد عموماً داراي طبعي گرم و خشک بوده خوشرو و مهربان هستند. گاه زود خشمگين مي‎شوند، ولي زود آرام مي‎گيرند. اينان افرادي خوش گذران هستند. گاه مورد تهمت قرار مي‎گيرند، اما، چون با گذشت هستند، از آن مي‎گذرند. اينان معمولاً در زندگي راه راست در پيش مي‎گيرند و کمتر به انحراف کشيده مي‎شوند. اغلب افرادي با عزت و داراي طبعي بلند هستند. بعضاً به مقامات بالا مي‎رسند.متولدين زن اين ماه طالع بلندي دارند. اينان ذاتاً خوش بيان، خوش طبع، بلند بالا و اغلب لاغر مي‎باشند. اينان در اوايل زندگي با مشکلات و رنج مواجه مي‎گردند، اما هر چه جلوتر مي‎روند، به آرامش و آسايش دست مي‎يابند. به خصوص پس از ازدواج، اغلب زندگي خوبي خواهند داشت و همواره در رفاه و آرامش به سر خواهد برد. اين زنان اگر چه فرزندان کمتري نسبت به زنان متولد ماههي ديگر خواهند داشت، اما لازم است آنان را از قسم دروغ برحذر دارند و همچنين از به دست آوردن مال حرام.